PINTEREST

ANVÄNDARE

ANVÄNDARE

BRED RÄCKVIDD

|

REDAN VARMA KUNDER

|

INSPIRERAS TILL KÖP

|

Pinterest är en kraftfull plattform för att nå en engagerad och köpstark målgrupp. De kommer till plattformen för att söka inspiration, planera inköp och upptäcka nya varumärken. Detta gör det till en idealisk plattform för företag som vill nå konsumenter i ett tidigt skede av köpprocessen.

Pinterest är en kraftfull plattform för att nå en engagerad och köpstark målgrupp. De kommer till plattformen för att söka inspiration, planera inköp och upptäcka nya varumärken. Detta gör det till en idealisk plattform för företag som vill nå konsumenter i ett tidigt skede av köpprocessen.

70% Kvinnor

70% Kvinnor

70% Kvinnor

70% Kvinnor

Pinterest har en stark kvinnlig användarbas (ca 70%), men plattformen ser en växande trend bland män.

Pinterest har en stark kvinnlig användarbas (ca 70%), men plattformen ser en växande trend bland män.

40% Gen-Z

40% Gen-Z

40% Gen-Z

40% Gen-Z

Gen-Z är den snabbast växande och mest engagerade målgruppen, vilket gör dem särskilt viktiga för marknadsförare.

Gen-Z är den snabbast växande och mest engagerade målgruppen, vilket gör dem särskilt viktiga för marknadsförare.

537miljoner

537 miljoner

537
miljoner

I Sverige har vi över 2 miljoner+ användare och är ledande i Norden när det gäller användaraktivitet.

+2 miljoner

+2 miljoner

I Sverige har vi över 2 miljoner+ användare och är ledande i Norden när det gäller användaraktivitet.

80%

80%

I Sverige har vi över 2 miljoner+ användare och är ledande i Norden när det gäller användaraktivitet.

Estrosia Agency AB / Org.nr: 559507-8105

Registrerad för F-Skatt. Baserad i Stockholm, Sverige.

Estrosia Agency AB
Org.nr: 559507-8105

Registrerad för F-Skatt.

Baserad i Stockholm, Sverige.

Estrosia Agency AB

Org.nr: 559507-8105

Registrerad för F-Skatt.

Baserad i Stockholm, Sverige.

Estrosia Agency AB / Org.nr: 559507-8105

Registrerad för F-Skatt. Baserad i Stockholm, Sverige.